Planungshilfen: Gut gemeint - wenig erfolgreich? Untersuchungsergebnisse zum Wissenstransfer über flexible Mobilitätsangebote.
DVV Media Group
item.page.uri.label
No Thumbnail Available
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
DVV Media Group
item.page.orlis-pc
DE
item.page.orlis-pl
Hamburg
item.page.language
item.page.issn
0722-8287
item.page.zdb
item.page.orlis-av
ZLB: Kws 335 ZB 6968
item.page.type
item.page.type-orlis
Abstract
Mit flexiblen Mobilitätsangeboten im Öffentlichen Personennahverkehr für Räume und Zeiten geringer Nachfrage wird bereits seit Jahrzehnten experimentiert. Die anhaltende Neuauflage von Modellprojekten führt jedoch zu der Annahme, dass der Wissenstransfer aus Forschungsvorhaben und Pilotprojekten in die alltägliche Planungs- und Betriebspraxis, insbesondere durch Leitfäden und Handbücher, unzureichend ist. Wie die Übertragung von Erfahrungen in der ÖPNV-Planung besser gelingen kann, ist Gegenstand dieses Beitrags.
For decades, experiments have been carried out with flexible mobility concepts as part of public transport in regions and times of low demand. However, the recurrent implementation of model projects leads to the assumption that the transfer of knowledge from research and pilot projects into everyday planning and operational practice - in particular through guidelines and manuals - is inadequate. How the transfer of experiences can be more successful is subject to this article.
For decades, experiments have been carried out with flexible mobility concepts as part of public transport in regions and times of low demand. However, the recurrent implementation of model projects leads to the assumption that the transfer of knowledge from research and pilot projects into everyday planning and operational practice - in particular through guidelines and manuals - is inadequate. How the transfer of experiences can be more successful is subject to this article.
Description
Keywords
item.page.journal
Der Nahverkehr : öffentlicher Personenverkehr in Stadt und Region
item.page.issue
Nr. 4
item.page.dc-source
item.page.pageinfo
S. 37-40