Mobility Inside: Digitalisierung gemeinsam nutzen. Gemeinsame Plattform sichert Gestaltungshoheit des ÖPNV.
DVV Media Group
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Date
2017
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Publisher
DVV Media Group
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DE
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Hamburg
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0722-8287
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ZLB: Kws 335 ZB 6847
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
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Authors
Abstract
Die Digitalisierung wird auch im öffentlichen Verkehr zu einschneidenden Veränderungen führen. Im Verhältnis zu global agierenden Plattformbetreibern sind die ÖPNV-Akteure in Deutschland sehr klein. Mit individuellem Vorgehen wird es ihnen nicht gelingen können, die digitalen Marktmechanismen mit zu beeinflussen und ihre Marktposition zu halten. Ziel von Mobility Inside ist es, bundesweit Mobilitätsangebote umfassend und über das gesamte Tarifsortiment anzubieten dieses Feld nicht globalen Plattformbetreibern zu überlassen. Nur so werden die Verkehrsunternehmen ihre Gestaltungshoheit bewahren.
Digitization will lead to significant changes including the public transport system. However, in relation to global acting platform operators, there are only a few actors in the German public transport. Individual approaches will not succeed in influencing digital market mechanisms and keeping the market position. Mobility Inside aims to offer nationwide comprehensive mobility offers throughout the entire rate assortment and not to leave the field to global platform operators. This is the only way for transportation companies to maintain their design sovereignty.
Digitization will lead to significant changes including the public transport system. However, in relation to global acting platform operators, there are only a few actors in the German public transport. Individual approaches will not succeed in influencing digital market mechanisms and keeping the market position. Mobility Inside aims to offer nationwide comprehensive mobility offers throughout the entire rate assortment and not to leave the field to global platform operators. This is the only way for transportation companies to maintain their design sovereignty.
Description
Keywords
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Der Nahverkehr
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Nr. 12
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S. 6-7