ÖPNV: Vom Aschenbrödel zum Rückgrat multimodaler E-Mobilität. Infrastrukturen kommunaler Gleichstrombahnen beflügeln den Nationalen Entwicklungsplan Elektromobilität.
Alba
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Date
2012
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Publisher
Alba
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DE
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Düsseldorf
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0722-8287
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ZLB: Kws 335 ZB 6847
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
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Authors
Abstract
Eine ungenügende Anzahl von Lademöglichkeiten und zu lange Ladezeiten sind laut der Nationalen Plattform Elektromobilität (NPE) mitverantwortlich für die zögerliche Einführung von Batteriefahrzeugen. Für Schnelllademöglichkeiten von PKW, von denen laut NPE bisher lediglich 12 vorhanden sind, werden leistungsfähige Gleichspannungsquellen mit zirka 50 kW benötigt, deren Erzeugung aus dem städtischen Mittelspannungsnetz relativ teuer ist. Durch die Mitbenutzung von ÖPNV- Gleichspannungsinfrastrukturen in mehr als 40 Städten ließe sich sowohl deren Zahl als auch die der Lademöglichkeiten insgesamt kostengünstig signifikant erhöhen.
According to the German National Platform for Electric Mobility (NPE) too few possibilities of charging and too long charging times are two reasons for the hesitant introduction of battery vehicles. Powerful DC sources with approx. 50 kW are needed for fast charging of passenger cars, but it is relatively expensive to generate this power from the urban primary distribution network. Thus, there are only 12 fast charging stations in Germany at present according to the NPE. If it becomes possible to use the DC infrastructure of public transport systems in more than 40 cities, the charging infrastructures and the number of charging stations can be increased significantly at low cost.
According to the German National Platform for Electric Mobility (NPE) too few possibilities of charging and too long charging times are two reasons for the hesitant introduction of battery vehicles. Powerful DC sources with approx. 50 kW are needed for fast charging of passenger cars, but it is relatively expensive to generate this power from the urban primary distribution network. Thus, there are only 12 fast charging stations in Germany at present according to the NPE. If it becomes possible to use the DC infrastructure of public transport systems in more than 40 cities, the charging infrastructures and the number of charging stations can be increased significantly at low cost.
Description
Keywords
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Der Nahverkehr
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Nr. 12
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S. 15-20