Lärmaktionsplan Berlin.
Springer-VDI-Verl.
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Date
2009
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Springer-VDI-Verl.
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DE
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Düsseldorf
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1863-4672
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ZLB: 4-Zs 2529
BBR: Z 189
TIB: ZA 4580
BBR: Z 189
TIB: ZA 4580
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Authors
Abstract
Die Kommunen in Deutschland sehen sich durch die EG-Umgebungslärmrichtlinie mit neuen Herausforderungen konfrontiert. Auf Basis der strategischen Lärmkarten sollen Lärmaktionspläne erarbeitet werden, mit denen vorhandene Lärmprobleme vermindert und ruhige Gebiete vor einer Zunahme des Lärms geschützt werden sollen. Der im Januar 2009 beschlossene Berliner Lärmaktionsplan dürfte der europaweit detaillierteste Aktionsplan für einen großen Ballungsraum sein. Mit dem vorliegenden Konzept werden die Lärmquellen Straßenverkehr, Eisenbahn, lokale Bahnen und Flugverkehr behandelt. Der Beitrag schildert die Erfahrungen, die im rund zweieinhalbjährigen Bearbeitungszeitraum gesammelt wurden.
The Berlin Action Plan was drawn up by the authors from 2006 to 2008 according to the Environmental Noise Directive (2002/49/EC). It took different noise sources into account: road traffic, rail traffic including local railways (tramway and underground in those areas with overground alignment) and air traffic. In January 2009 the action plan was confirmed by the Berlin Senate. The article presents the basic approach of the action plan and the most important results, i.e. conclusions from noise mapping, threshold values, overall urban concepts for the whole city and concrete measures in so-called 'hotspot-areas', quiet areas, internal coordinations and participation by the public.
The Berlin Action Plan was drawn up by the authors from 2006 to 2008 according to the Environmental Noise Directive (2002/49/EC). It took different noise sources into account: road traffic, rail traffic including local railways (tramway and underground in those areas with overground alignment) and air traffic. In January 2009 the action plan was confirmed by the Berlin Senate. The article presents the basic approach of the action plan and the most important results, i.e. conclusions from noise mapping, threshold values, overall urban concepts for the whole city and concrete measures in so-called 'hotspot-areas', quiet areas, internal coordinations and participation by the public.
Description
Keywords
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Lärmbekämpfung
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Nr. 3
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S. 97-107