Kreis Pinneberg beschleunigt ÖPNV. Einführung einer flächendeckenden LSA-Beeinflussung für den Linienbusverkehr in einem Landkreis.
Alba
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Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Alba
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DE
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Düsseldorf
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0722-8287
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ZLB: 4-Zs 3393
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
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Abstract
Die Lage in der Metropolregion Hamburg in unmittelbarer Nachbarschaft zur Kernstadt Hamburg hat im Kreis Pinneberg zu verkehrsstrukturellen Rahmenbedingungen geführt, die mit städtischen Strukturen vergleichbar sind. Immer häufiger kommt es aber in letzter Zeit zu Behinderungen für den straßengebundenen ÖPNV. Zu deren Abbau wurde ein ÖPNV-Beschleunigungsprogramm mit Schwerpunkt auf die Beeinflussung von Lichtsignalanlagen (LSA) durch Linienbusse entwickelt. Das von 2007 bis 2012 laufende Projekt umfasst rund 100 LSA in zehn Kommunen. Mit dem Projekt wird erstmalig in einem Landkreis eine nahezu flächendeckende ÖPNV-Beschleunigung umgesetzt.
The position of the Hamburg metropolitan region adjacent to the Hamburg city has led to structural transport conditions in the Pinneberg region which are comparable to "urban structures". But recently and more frequently, road involved traffic obstructions occur in the public transport. To fight these obstructions, a public transport accelerator program has been developed with its focus on the influence of light signal systems for buses. The project, running from 2007 to 2012, includes about 100 light signal systems in 10 communities. For the first time ever, this project implements extensive public transport acceleration in a district.
The position of the Hamburg metropolitan region adjacent to the Hamburg city has led to structural transport conditions in the Pinneberg region which are comparable to "urban structures". But recently and more frequently, road involved traffic obstructions occur in the public transport. To fight these obstructions, a public transport accelerator program has been developed with its focus on the influence of light signal systems for buses. The project, running from 2007 to 2012, includes about 100 light signal systems in 10 communities. For the first time ever, this project implements extensive public transport acceleration in a district.
Description
Keywords
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Der Nahverkehr
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Nr. 6
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S. 58-62