Organisation des Schülerverkehrs. Ein Kommunikationsleitfaden für den Kreis Bergstraße.
Alba
item.page.uri.label
No Thumbnail Available
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Alba
item.page.orlis-pc
DE
item.page.orlis-pl
Düsseldorf
item.page.language
item.page.issn
0722-8287
item.page.zdb
item.page.orlis-av
ZLB: 4-Zs 3393
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
item.page.type
item.page.type-orlis
Abstract
Der Kreis Bergstraße hat aufgrund von Problemen und Beschwerden im Schülerverkehr nach einem Betreiberwechsel ein Gutachten zur Überprüfung des gesamten Schülerverkehrs vergeben. Die Analyse kam zu dem Ergebnis, dass der Schülerverkehr keine gravierenden Mängel aufweist. Dennoch sind Schwierigkeiten zu Schuljahresanfang unvermeidbar. Sie sind unter anderem durch den organisatorischen Ablauf begründet. Dies nahm man zum Anlass einen Kommunikationsleitfaden zu entwickeln.
Due to a number of problems and complaints after the change of the school bus services operator the administrative district Bergstraße had TTK carry out an analysis of the entire school bus service system. In summary this analysis did not show any serious shortcomings. Nevertheless, difficulties are unavoidable at the beginning of a new school year resulting from organisational procedures and the large number of actors involved. This situation prompted the development of a set of guidelines for communication.
Due to a number of problems and complaints after the change of the school bus services operator the administrative district Bergstraße had TTK carry out an analysis of the entire school bus service system. In summary this analysis did not show any serious shortcomings. Nevertheless, difficulties are unavoidable at the beginning of a new school year resulting from organisational procedures and the large number of actors involved. This situation prompted the development of a set of guidelines for communication.
Description
Keywords
item.page.journal
Der Nahverkehr
item.page.issue
Nr. 3
item.page.dc-source
item.page.pageinfo
S. 42-45