MiZ: Von ViZ über PiZ zu SiZ oder Vom Verkauf zum Service im Zug. Marketing im Zug als Klammer über drei Arbeitsbereiche.
Alba
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Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Alba
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DE
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Düsseldorf
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0722-8287
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ZLB: 4-Zs 3393
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
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Authors
Abstract
Bis ins Jahr 2007 galten in Bayern verschiedenste Regelungen zum Fahrscheinverkauf im Zug, die das Graufahren ermöglicht haben und für viele Kunden sehr intransparent waren. Außerdem wollte DB Regio Bayern den Service im Zug noch weiter steigern. Dafür wurde in drei Schritten, die im Beitrag beschrieben werden, das Marketing im Zug weiterentwickelt. Die Zufriedenheit der Fahrgäste mit dem Service im Zug hat sich seit dem Projekt deutlich gesteigert.
Until the year 2007 there were numerous differing policies governing onboard ticket sales in trains in Bavaria. The complexity of rules made fare evasion easy and was for many customers confusing. At the same time, DB Regio Bayern had the desire to improve onboard service in its trains. For these reasons a three-step process, describes in the article, was developed to enhance marketing aboard trains. Since completion of the project customer satisfaction with onboard service has risen noticeably.
Until the year 2007 there were numerous differing policies governing onboard ticket sales in trains in Bavaria. The complexity of rules made fare evasion easy and was for many customers confusing. At the same time, DB Regio Bayern had the desire to improve onboard service in its trains. For these reasons a three-step process, describes in the article, was developed to enhance marketing aboard trains. Since completion of the project customer satisfaction with onboard service has risen noticeably.
Description
Keywords
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Der Nahverkehr
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Nr. 7/8
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S. 44-48