Noch viel Potenzial: Werbung auf Bus und Straßenbahn. Das Beispiel Schweiz zeigt: In diesem attraktiven Zusatzgeschäft ist für Verkehrsbetriebe mehr möglich.
Alba
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Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Alba
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DE
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Düsseldorf
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0722-8287
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ZLB: 4-Zs 3393
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
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Authors
Abstract
Obwohl die Einnahmen durch Verkehrsmittelwerbung mit nur wenig Mehraufwand als direkter, zusätzlicher Gewinn verbucht werden können, sind die Werbeflächen vieler Verkehrsbetriebe nicht ausgelastet. Verkehrsmittelwerbung kämpft mit Vorurteilen, zudem fehlen Zahlen zum Werbemarkt ? wahrscheinlich der Hauptgrund, warum Verkehrsmittelwerbung im Vergleich zu anderen Gattungen verliert. Um mehr Transparenz in den Verkehrsmittelwerbungsmarkt zu bringen und sein Potenzial auszuschöpfen, ist die Initiative von Verkehrsbetrieben, Verbänden, Vermarktern gefragt.
Due to the limited additional costs involved, revenue from vehicle advertising can be recorded as a direct, additional profit. Despite this, the advertising space on many public transport vehicles is not being fully exploited. Vehicle advertising is struggling against the perception that it is too old-fashioned, furthermore, there is no available research data for the vehicle advertising market and this is probably the main reason why it is losing ground. In order to make the vehicle advertising market more transparent, the initiative of transport companies, organisations and marketers is needed.
Due to the limited additional costs involved, revenue from vehicle advertising can be recorded as a direct, additional profit. Despite this, the advertising space on many public transport vehicles is not being fully exploited. Vehicle advertising is struggling against the perception that it is too old-fashioned, furthermore, there is no available research data for the vehicle advertising market and this is probably the main reason why it is losing ground. In order to make the vehicle advertising market more transparent, the initiative of transport companies, organisations and marketers is needed.
Description
Keywords
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Der Nahverkehr
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Nr. 7/8
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S. 42-43
Citation
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Verkehr , Stadtverkehr , ÖPNV , Verkehrsunternehmen , Fuhrpark , Bus , Straßenbahn , Fahrzeug , Werbung , Marketing