Problemlos fahren mit easy.GO! Integrierter Reisebegleiter für den ÖPNV mit Navigation und Ticketing.
Alba
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Date
2009
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Alba
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DE
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Düsseldorf
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0722-8287
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ZLB: 4-Zs 3393
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
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Authors
Abstract
Die LVB entwickeln im Rahmen des Bundesforschungsprojektes Mosaique gemeinsam mit dem Fraunhofer-Institut für Verkehrs- und Infrastruktursysteme IVI und der agent factory GmbH ein mobiles integriertes Informationssystem für ÖPNV-Kunden auf Handybasis. Dieses System nennt sich easy.GO! Es ist ein Kundeninformationssystem mit angeschlossenem Ticketerwerb. Das gesamte System wird seit dem 1. Mai 2009 im Großraum Leipzig getestet und läuft in zwei Etappen. Es ist vorgesehen, das System im November auf den gesamten Mitteldeutschen Verkehrsverbund auszuweiten.
In the course of the federal research project Mosaique that was carried out by an independent institution for transportation and infrastructure systems, the Fraunhofer Institut für Verkehrs- und Infrastruktursysteme IVI together with the agentfactory GmbH, the Leipziger Verkehrsberiebe GmbH (LVB) are developing a mobile integrated information system in cell phones for public transport customers. This system includes a ticket service and is called easyGo! It will be tested starting on 1st May 2009 in the greater area of Leipzig and takes place in two stages. The system is intended for an extension to the complete Central German Transport Association in November.
In the course of the federal research project Mosaique that was carried out by an independent institution for transportation and infrastructure systems, the Fraunhofer Institut für Verkehrs- und Infrastruktursysteme IVI together with the agentfactory GmbH, the Leipziger Verkehrsberiebe GmbH (LVB) are developing a mobile integrated information system in cell phones for public transport customers. This system includes a ticket service and is called easyGo! It will be tested starting on 1st May 2009 in the greater area of Leipzig and takes place in two stages. The system is intended for an extension to the complete Central German Transport Association in November.
Description
Keywords
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Der Nahverkehr
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Nr. 5
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S. 25-28