Zulässigkeit der Videoüberwachung. Voraussetzungen nach dem Bundesdatenschutzgesetz.
Alba
item.page.uri.label
No Thumbnail Available
Date
2009
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Alba
item.page.orlis-pc
DE
item.page.orlis-pl
Düsseldorf
item.page.language
item.page.issn
0722-8287
item.page.zdb
item.page.orlis-av
ZLB: 4-Zs 3393
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
item.page.type
item.page.type-orlis
RE
Authors
Abstract
Videoüberwachung im öffentlichen Raum durch Private richtet sich regelmäßig nach § 6b Bundesdatenschutzgesetz (BDSG). Sie ist nur dann zulässig, wenn sie eine der dort aufgeführten Gründe als Rechtfertigung hat, erforderlich ist und ihr keine höherwertigen Interessen des Betroffenen entgegenstehen. Ferner muss auf die Überwachung sowie deren Urheber hingewiesen werden. Aber auch die auf Grund einer zulässigen Videoüberwachung gewonnen Daten unterliegen bei ihrer Verarbeitung und Nutzung weiteren Einschränkungen nach dem BDSG. Neben den Ausführungen in diesem Heft ist ergänzend auf den Artikel des Autors in Heft 3 des NAHVERKEHR zu verweisen.
Video control in the public policy effected by private institutions has regularly to comply with §6b of the German Data Protection Act (Bundesdatenschutzgesetz (BDSG)). Video control is only to be accepted if one of the indicated reasons show justification, if it is obligatory and if no more significant interests of the person concerned are opposed to. Furthermore, video control is to be indicated and the initiator to be named. However, the data receipt due to the legitimate video control is subject to the restrictions of the German Data Protection Act for further use and process. Additionally to this information, we refer to the author s article in no. 3/2009 of the magazine NAHVERKEHR.
Video control in the public policy effected by private institutions has regularly to comply with §6b of the German Data Protection Act (Bundesdatenschutzgesetz (BDSG)). Video control is only to be accepted if one of the indicated reasons show justification, if it is obligatory and if no more significant interests of the person concerned are opposed to. Furthermore, video control is to be indicated and the initiator to be named. However, the data receipt due to the legitimate video control is subject to the restrictions of the German Data Protection Act for further use and process. Additionally to this information, we refer to the author s article in no. 3/2009 of the magazine NAHVERKEHR.
Description
Keywords
item.page.journal
Der Nahverkehr
item.page.issue
Nr. 4
item.page.dc-source
item.page.pageinfo
S. 35-40