Wie viele personenbediente Ticketverkaufsstellen sind nötig? Modell zur Ermittlung ihrer Anzahl und räumlichen Verteilung.
Alba
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Date
2008
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Alba
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DE
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Düsseldorf
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0722-8287
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ZLB: 4-Zs 3393
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
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Authors
Abstract
Mit der geplanten Einführung von E-Ticketing und der zunehmenden Bedeutung von "zentralen" Vertriebskanälen wie zum Beispiel Internet oder Handy wird sich die Vertriebslandschaft im Gebiet des RMV in den nächsten Jahren verändern. Vor diesem Hintergrund hat der RMV zusammen mit der rms GmbH ein EDV-gestütztes Modell zur Abschätzung des Bedarfs an personenbedienten Verkaufsstellen in unterschiedlichen Raumkategorien entwickelt.
The planned invitation of e-ticketing and the increasing importance of centralized channels of distribution like internet or cell phone will also change the system of distribution in the area of the Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV; public transport authority for the Rhine-Main-area) in the next years. In front of this background the RMV developed together with the rms GmbH an electronic-data-based model to estimate the requirement of person served ticket sales offices in different types of areas.
The planned invitation of e-ticketing and the increasing importance of centralized channels of distribution like internet or cell phone will also change the system of distribution in the area of the Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV; public transport authority for the Rhine-Main-area) in the next years. In front of this background the RMV developed together with the rms GmbH an electronic-data-based model to estimate the requirement of person served ticket sales offices in different types of areas.
Description
Keywords
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Der Nahverkehr
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Nr. 10
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S. 36-38