Rationalisierung durch Steuerung der Fahrdienstproduktivität. Controllingansatz und Sensitivitätsanalyse der Dienstplanungsparameter bei den Dresdner Verkehrsbetrieben.
Alba
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Date
2007
Journal Title
Journal ISSN
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Publisher
Alba
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DE
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Düsseldorf
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0722-8287
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ZLB: 4-Zs 3393
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
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Authors
Abstract
Die Steuerung der Fahrdienstproduktivität ist eines der Schlüsselelemente zur nachhaltigen Rationalisierung der Nahverkehrsunternehmen und dient damit der Erlangung oder dem Erhalt einer wettbewerbsfähigen Kostenstruktur. Voraussetzung dafür ist ein strukturierter und planbarer Controllingprozess. Im Rahmen des Rationalisierungsprozesses ist es zielführend, unabhängig vom Betriebsgeschehen die Potenziale angedachter Maßnahmen zur weiteren Gestaltung der Fahrerproduktivität über externe Sachverständige prüfen zu lassen. difu
The control of productivity of the driving staff is one important factor for a sustainable economisation of a public transportation company. So it acts to the attainment or preservation of a competitive cost structure. Condition precedent is a well regulated financial and process controlling. Within the rationalisation process it is the way to success to analyse the potentials of measures which should improve productivity of the driving staff by an independent consultant. Further it is important to consider qualitative points of the shift planning to avoid negative feedback within the controlling parameter. difu
The control of productivity of the driving staff is one important factor for a sustainable economisation of a public transportation company. So it acts to the attainment or preservation of a competitive cost structure. Condition precedent is a well regulated financial and process controlling. Within the rationalisation process it is the way to success to analyse the potentials of measures which should improve productivity of the driving staff by an independent consultant. Further it is important to consider qualitative points of the shift planning to avoid negative feedback within the controlling parameter. difu
Description
Keywords
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Der Nahverkehr
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Nr. 9
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S. 15-22