Fahrzeug-Umläufe besser planen. Entwicklung einer EDV-gestützten Optimierungsmethodik für den öffentlichen Personennahverkehr durch GPS.
Alba
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Date
2006
Journal Title
Journal ISSN
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Publisher
Alba
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DE
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Düsseldorf
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0722-8287
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ZLB: 4-Zs 3393
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
BBR: Z 529
TIB: ZO 1831
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Authors
Abstract
Die Nahverkehrsunternehmen stehen unter ständig steigendem Kostendruck. Durch moderne Erfassungseinheiten können Schwachstellen in den Umläufen mit Hilfe von GPS-Systemen erkannt werden. Die Fachhochschule Münster hat in Zusammenarbeit mit dem Institut INFA aus Ahlen ein preiswertes und portables System auf Basis eines PDA entwickelt, welches eine direkte Zuordnung von Störungen im öffentlichen Personennahverkehr zu objektiven Messdaten (Ort, Geschwindigkeit, Zeitpunkt, Fahrplan) ermöglicht, ohne umfangreiche Auswertarbeiten abzuwarten. Dabei werden die Ergebnisse direkt in Karten dargestellt. difu
The local traffic enterprises are under considerable increasing cost pressure. By using modern traffic data collection units it is possible to identify weak points in the circulation via GPS-systems. The Muenster University of Applied Sciences (FH Münster) has developed a reasonably priced and portable PDA based system in cooperation with the Ahlen INFA - Institute for Waste, Waste Water and Infrastructure-Management GmbH. The system permits direct attribution of annoyance in public transport to objective measuring data (place, tempo, time, schedule) without waiting for bulked analyses. The results are automatically shown in maps. difu
The local traffic enterprises are under considerable increasing cost pressure. By using modern traffic data collection units it is possible to identify weak points in the circulation via GPS-systems. The Muenster University of Applied Sciences (FH Münster) has developed a reasonably priced and portable PDA based system in cooperation with the Ahlen INFA - Institute for Waste, Waste Water and Infrastructure-Management GmbH. The system permits direct attribution of annoyance in public transport to objective measuring data (place, tempo, time, schedule) without waiting for bulked analyses. The results are automatically shown in maps. difu
Description
Keywords
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Der Nahverkehr
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Nr. 3
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S. 21-24